🔏ڪٺابخانه‌ی خصوصےحبٻب سهرابـے

استفاده از مطالب وبلاگ فقط با ذکر صلوات حلال است

🔏ڪٺابخانه‌ی خصوصےحبٻب سهرابـے

استفاده از مطالب وبلاگ فقط با ذکر صلوات حلال است

🔏ڪٺابخانه‌ی خصوصےحبٻب سهرابـے

« بِسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِیمِ »
‹« اَللَّهُمَّ صَلِّ‌عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ‌مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ‌فَرَجَهُمْ »›

🚨 هرگونه استفاده از مطالب این وبلاگ به شرط ذکر صلوات حلال است.

* برای دیدن تصاویر با کیفیت بهتر ، بر روی آن‌ها کلیک/لمس کنید و در ادامه دریافت نمایید.

* اندازه‌ی کتاب ( عدد بزرگ : طول کتاب ؛ عدد کوچک: عرض کتاب ):
رقعی ۱۴/۸ × ۲۱
وزیری ۱۶/۵ × ۲۳/۵
پالتویی کوچک ۱۰ × ۱۹
پالتویی بزرگ ۱۱/۵ × ۲۲
جیبی ۱۱ × ۱۵
نیم جیبی ۸ × ۱۱/۵
جیبی رقعی ۱۴ × ۱۰/۵
رحلی ۲۱ × ۲۸
رحلی سلطانی ۲۴ × ۳۳
خشتی بزرگ ۲۲ × ۲۲
خشتی کوچک ۱۹ × ۱۹

*** اصل ۲۳ قانون اساسی:
تفتیش عقاید ممنوع است و هیچ‌کس را نمی‌توان به صرف داشتن عقیده‌ای مورد تعرض و موُاخذه قرار دارد.
_______«»_______

--------------------------
اَللَّهُمَّ صَلِّ‌عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ‌مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ‌فَرَجَهُمْ

حرف‌های مهم
طبقه بندی موضوعی
نوشته‌های قبلی
آخرین نظرات
  • ۱۴ فروردين ۰۳، ۰۰:۳۰ - hassan
    good
پیوندهای مفید و لازم

نام کتاب: اعترافات ژنرال ؛ خاطرات ارتشبد عباس قره باغی (مرداد-بهمن ۵۷)
نویسنده: عباس قره باغی

نوبت و تاریخ چاپ: چاپ اول ، ۱۳۶۴ ، تهران
ناشر : نشر نی
تعداد صفحات:  ۴۵۵ صفحه
اندازه صفحات: ۲۱×۱۵
عکس : ندارد
شابک: ندارد 

* تاریخ ورود به کتابخانه‌ی شخصی: پنج‌شنبه ۱۳۹۷/۰۹/۱۵ 
(۱۱:۱۷:۱۵) خرید از سایت اینترنت iketab

* تاریخ مطالعه‌ : مطالعه‌ی اول از جمعه ۹۸/۰۵/۱۸ (۲۲:۳۲) تا شنبه ۹۸/۰۵/۲۶ (۰۱:۳۶ بامداد)

کتاب اعترافات ژنرال نوشته عباس قره باغی
* معرفی و بررسی:
بِسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِیمِ

این کتاب ، شامل خاطرات آخرین فرمانده‌ی ارتش شاهنشاهی و عضو شورای سلطنت ، به اسم ارتشبد عباس قره باغی از اوضاع ایران در سال ۱۳۵۷ خورشیدی می‌باشد. البته وی به مدت حدوداً دوماه -قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تا روز ۲۳ بهمن ۱۳۵۷ - فرمانده‌ی ارتش شاهنشاهی بوده است. به عبارت دقیق‌تر، خاطرات ارتشبد قره‌باغی از زمان تشکیل دولت ″ شریف امامی ″ تا زمان پیروزی انقلاب است.
عباس قره باغی را از آنجا می‌شناسم که او بعد از پیروزی انقلاب ، به مدت ۱۲ ماه در ایران و در تهران ، مخفی شده و سپس با مدارک جعلی از طریق فرودگاه ، از ایران خارج می‌شود که برایم جالب توجه بود. وقتی این کتاب را سفارش دادم، فکر کردم که همان خاطرات ۲ سال مخفی شدنش در ایران است اما وقتی کتاب به دستم رسید متوجه شدم که آن کتاب نیست ولی بعد از خواندن کتاب، از خرید آن خوشحال شدم چرا که از نظر من کتابی تاریخی و مهییج  بوده و ارزش خواندن دارد.
اگرچه مطالب نادرست و یا برداشت‌های غلط و یا اطلاعات نادرست هم در کتاب وجود دارد و بخصوص در جاهایی، بختیار- آخرین نخست وزیر شاه - را بسیار گنده نشان داده، به طوریکه اشتباهات و تبانی او باعث پیروزی انقلاب شده است اما با این‌حال، مطالب جالب و نکات ریزی در کتاب هست که به آن، ارزش خواندن می‌دهد.
می‌توان گفت که این کتاب، بخش اول خاطرات ارتشبد قره باغی است و کتاب دیگرش در مورد ۲ سال مخفی شدنش در ایران، بخش دوم خاطرات اوست، به عبارت دیگر ، این کتاب، جلد اول خاطرات اوست که در آن به تشریح اوضاع آخرین روزهای حکومت شاهنشاهی و اوضاع ارتش و وضعیت ایران و پیروزی انقلاب و همچنین به دفاع از خود در مقابل گفته‌های شاهپور بختیار، آخرین نخست وزیر شاه که گفته بود ارتش خیانت کرد، می‌پردازد.
این کتاب در اصل به اسم « حقایقی درباره‌ی بحران ایران » در سال ۱۳۶۲ و در پاریس به چاپ رسیده که در ایران به نام « اعترافات ژنرال » چاپ شده است.
در کتاب، به مطالب زیادی اشاره شده و پاسخ سؤال‌های زیادی داده شده است. همچنین منبع مناسبی برای درک شرایط و اوضاع آن روز ایران می‌باشد؛ بخصوص اینکه، این کتاب توسط یکی از طرفدران شاه نوشته شده ، به همین دلیل ، جواب سؤال‌های مهمی در آن وجود دارد . مثلا: 
عوامل نارضایتی مردم و به خصوص عوامل نارضایتی در ارتش - آیا شاه از آمریکا تأثیر می‌گرفت؟ - ماجرای میدان ژاله ( آهنگ ″ ژاله خون شد″) - میزان حضور مردم در تظاهرات ضد حکومتی - میزان دخالت قدرتهای خارجی در حکومت شاه - آیا از اول هم قرار بود که حکومت، ″ جمهوری اسلامی ″ باشد؟ و غیره.

و حرف آخر، در این کتاب، مسائلی از کشور و مشکلاتی از حکومت آن روزگار بیان شده که از علل انقلاب و نارضایتی مردم بوده است مثل فساد مالی و یا تبعیض ؛ جالب اینکه امروزه بعد از گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب و تحمل ۸ سال جنگ تحمیلی و تحمل شرایط سخت زندگی، این مشکلات و مسائل همچنان در کشور وجود دارند و حکومت در رفع آن‌ها درمانده شده و یا خود ، از عوامل به وجود آمدنش بوده است.
 انگار که از نظر ناتوانی در برقراری ″عدالت اجتماعی″ و ″ قطع دست دزدها ″ ، در همان شرایط حکومت قبلی، توقف کرده‌ایم!. مگر نه اینکه یکی از علل انقلاب - به شهادت این کتاب- نارضایتی از تبعیض و فساد مالی بوده است؟! پس به چه علت ، حکومت در خشکاندن ریشه‌ی فساد و مهمتر، خشکاندن ریشه‌ی تبعیض، ناتوان بوده و به مشکلات حکومت قبلی دچار شده است؟!
جالب اینجاست که شاه و نخست وزیران و عُمالش از حل مشکلات آن‌روز کشور ، ناتوان بوده و فقط حرف میزدند؛ دقیقاً مثل ″ حضرت جنابعالی!″ و دار و دسته‌اش که از حل همان مشکلات ( دقت کردی ، همان مشکلات ) ، عاجز و ناتوان هستند و کارشان هم فقط حرف زدن است! 

 لَعْنَةُ اللّٰهِ عَلَى الظَّالِمِینَ


الْحَمْدُ لِلّٰهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ
حبیب سهرابی
بیجار گروس
۲۶ مرداد ۱۳۹۸
(۰۳:۱۱ بامداد)
www.habibsohrabi.blog.ir

صفحه ای از کتاب اعترافات ژنرال

هرگونہ استفادہ از مطاب این وبلاگ ، فقط با ذکر صلوات حلال است (۰)

شما اولین نفر باشید و حرفی بزنید* *لب بگشای که قند فراوانم آرزوست
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی