🔏ڪٺابخانه‌ی خصوصےحبٻب سهرابـے

استفاده از مطالب وبلاگ فقط با ذکر صلوات حلال است

🔏ڪٺابخانه‌ی خصوصےحبٻب سهرابـے

استفاده از مطالب وبلاگ فقط با ذکر صلوات حلال است

🔏ڪٺابخانه‌ی خصوصےحبٻب سهرابـے

« بِسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِیمِ »
‹« اَللَّهُمَّ صَلِّ‌عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ‌مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ‌فَرَجَهُمْ »›

🚨 هرگونه استفاده از مطالب این وبلاگ به شرط ذکر صلوات حلال است.

* برای دیدن تصاویر با کیفیت بهتر ، بر روی آن‌ها کلیک/لمس کنید و در ادامه دریافت نمایید.

* اندازه‌ی کتاب ( عدد بزرگ : طول کتاب ؛ عدد کوچک: عرض کتاب ):
رقعی ۱۴/۸ × ۲۱
وزیری ۱۶/۵ × ۲۳/۵
پالتویی کوچک ۱۰ × ۱۹
پالتویی بزرگ ۱۱/۵ × ۲۲
جیبی ۱۱ × ۱۵
نیم جیبی ۸ × ۱۱/۵
جیبی رقعی ۱۴ × ۱۰/۵
رحلی ۲۱ × ۲۸
رحلی سلطانی ۲۴ × ۳۳
خشتی بزرگ ۲۲ × ۲۲
خشتی کوچک ۱۹ × ۱۹

*** اصل ۲۳ قانون اساسی:
تفتیش عقاید ممنوع است و هیچ‌کس را نمی‌توان به صرف داشتن عقیده‌ای مورد تعرض و موُاخذه قرار دارد.
_______«»_______

--------------------------
اَللَّهُمَّ صَلِّ‌عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ‌مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ‌فَرَجَهُمْ

حرف‌های مهم
طبقه بندی موضوعی
نوشته‌های قبلی
آخرین نظرات
پیوندهای مفید و لازم

۵ مطلب در تیر ۱۴۰۱ ثبت شده است

کتاب آنگاه شیعه شدم نوشته مرتضی صلواتی چاپ انتشارات آشیانه مهر


نام کتاب: آنگاه شیعه شدم

نویسنده: مرتضی صلواتی


نوبت و تاریخ چاپ: اول ،۱۳۹۰

ناشر : آشیانه مهر

تعداد صفحات:  ۲۷۲ صفحه.

اندازه‌ی صفحات: وزیری . جلد سخت.

عکس: ندارد

شابک: ISBN: 978-600-6164-14-4


* تاریخ ورود به کتابخانه‌ی شخصی: چهارشنبه ۱۴۰۱/۰۴/۰۸ ، سایت بوستان کتاب، ۱۰۸۰۰ تومان.

* تاریخ مطالعه: مطالعه‌ی اول از صبح روز پنجشنبه ۱۴۰۱/۰۴/۲۳ تا صبح روز یکشنبه ۱۴۰۱/۰۴/۲۶


* معرفی و بررسی:


بِسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِیمِ


« این علی علیه السلام است با این همه فضائل گوناگونش و با این همه تقریب و محبوبیتش در نظر رسول خدا صل الله علیه و آله ، اگر وی هر روز فقط یک حدیث از رسول اقدس صل الله علیه و آله اخذ و ضبط می‌فرمود، با توجه به اینکه در سراسر عمر نبوت ۲۳ ساله‌ی پیغمبر صلی‌الله علیه وآله از اهل‌بیت و ملازمان نزدیکشان بود، می‌بایست در کتب حدیث اهل سنت بیش از ۸ هزار حدیث از علی علیه‌السلام نقل شده باشد و این در صورتی است که ما قناعت ورزیم به روزی یک حدیث، در حالی که بخوبی همه می‌دانیم و کسی نیز انکار ندارد که علی علیه‌السلام آنچه را از پیغمبر اسلام شنیده ، در حافظه‌ی خدا دادیشان ثبت و ضبط نموده و روایت کرده است و اگر با این قیاس بخواهیم میزانی از احادیث علی علیه‌السلام بدست آوریم باید رقم سرشاری را نام ببریم امّا با همه‌ی این احوال می بینیم که از آن حضرت در کتب حدیث عامی بیش از ۵۰ حدیث صحیح روایت نمی‌کنند ، تازه "مسلم" و "بخاری" ۳۰ حدیث از این ۵۰ حدیث را نیز مقبول نمی‌شمرند. آیا تعجب نمی‌کنید که امام علی بن ابیطالب علیه‌السلام که از آغاز طفولیت تا پایان ساعت رحلت پیامبر صل‌الله‌علیه‌وآله ، از نزدیکترین ملازمان و اصحاب بوده ، ۵۰ حدیث از او در کتب اهل سنت نقل شود اما از " ابی هریره " که در حدود سه سال از جمله‌ی اصحاب رسول خدا بشمار می‌رفت و در این سه سال نیز هر روز و هر ساعت در محضر رسول اکرم صل‌الله‌علیه‌وآله حضور نداشته، از چنین شخصی ۵۳۷۴ حدیث در کتب حدیثی اهل سنت نقل نمایند؟ ... ! »( فصل دوم - ص۱۵۳)

در این کتاب مطالبی عجیب و تعجب‌آور مثل آنچه در بالا نوشته‌ام وجود دارد و موجب حیرت می‌شود! موجب حیرت که کینه و دشمنی با امیرالمؤمنین علیه‌السلام تا به کجا بوده ؛ و این خود فقط یکی از نشانه‌ها و دلایل برحق بودن امیرالمؤمنین است و اینکه چقدر با ایشان دشمنی داشته‌اند؛ دقت کنید: این دشمنی و کینه با امیرالمؤمنین تا آنجاست که حتی در پایان قرائت قرآن، از گفتن صفت خدا خودداری می‌کنند و به جای گفتن صدق‌الله‌العلی‌العظیم (= راست گفت خداوند بلند مرتبه و بزرگ ) به صدق‌الله‌العظیم اکتفا می‌کنند تا نکند این صفت خدا یادآور اسم علی باشد!!!. دشمنی تا این حد !؟


این کتاب شامل دلایل جانشینی و امامت امیرالمؤمنین علیه‌السلام بعد از پیامبر صل‌الله‌علیه‌وآله بر مبنای منابع اهل سنت و همچنین عقل و منطق می‌باشد که خواندن آن بر هر مسلمان خداترس و خواهان حقیقت و به ویژه بر هر شیعه‌ای، ضروری و الزامیست! .

نویسنده‌ی کتاب که خودش مُستَبصر است ( = آنکه طلب بصیرت می کند و بینادل می شود ) و پس از تحقیق، به مذهب تشیع پیوسته در مقدمه کتاب نوشته:« در این کتاب جواب پرسش‌ها و شبهاتی را آورده‌ام که مخالفین اسلام و اهل‌بیت علیهم‌السلام ، به وجود آورده‌اند تا دل برادران اهل سنت را نسبت به تشیع کدر و تیره سازند و حقیقت‌ها را پنهان نمایند و تعصب کورکورانه و تخم جهالت و کینه را در دل ساده‌لوحان، جایگزین حقیقت کنند» .

مرتضی صلواتی پس از شیعه شدن، وارد حوزه‌ی علمیه مروی تهران شد و به کسوت روحانیت شیعه در آمد و در تاریخ ۱۳۹۰/۰۵/۱۵ مصادف با ماه رمضان درحالی که برای گذراندن تعطیلات به سنندج رفته بود  بدست کوردلان و دشمنان حقانیت شیعه، مسموم شده و به شهادت رسید.

(منبع: سایت مستبصرین)

خودم هم گاهی در برحق بودن شیعه شک کرده‌ام و همیشه دوست داشتم که درباره‌ی جانشینی پیامبر صل‌الله‌علیه‌وآله و اینکه حقیقت چه بوده ، بدانم، که این کتاب پاسخ مناسبی به این خواسته‌ی من داد. چیزی که برایم عجیب است این است که بر اساس کتب اهل سنت و نویسندگان اهل سنت، جانشینی امیرالمؤمنین علیه‌السلام قابل اثبات و قطعی است و جالب اینکه در خصوص نحوه‌ی شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، این مطلب نیز از کتب اهل سنت نقل شده است.

دقت کنید: اینکه بعضی بگویند ما این کتاب یا آن کتاب را قبول نداریم و فقط فلان کتاب و یا چند کتاب را قبول داریم مشکل آن شخص و آن اشخاص است، دقیقاً مثل اینکه می‌گویند ما امیرالمؤمنین را به جانشینی پیامبر قبول نداریم و شخص دیگری را قبول داریم؛ قبول داشتن یا نداشتن این اشخاص دلیل بر باطل بودن حق نیست!، آنهم حقی به این روشنی و آشکاری؛ عده‌ایی هستند محکم به راه و روش پدرانشان چسبیده‌اند و نه تنها اهل تحقیق و جستجوی حقیقت نیستند بلکه جز عقیده و فکر خودشان و پدرانشان ، هیچ چیز دیگری برایشان مهم نیست ! و جالب اینکه مابقی را باطل می‌دانند و هیچ گوش شنوایی ندارند و تنها روشنی و چراغ راهشان همان عقیده و روش پدرشان بوده و در مورد آن حتی یک کتاب معتبر هم نخوانده‌اند؛ ای کاش می‌شد که برای تعصب کور و جهل مرکب هم دارویی اختراع می‌شد. 


«... مهمترین چیزی که باعث تفرقه شده است، موضوع خلافت و وصایت بلافصل و نایب خاص بودن بعد از رسول اکرم صل‌الله‌علیه‌وآله است که شیعه آن را حق علی علیه‌السلام پسر عم و داماد پیامبر می‌دانند و پیروان مکتب خلفا ( اهل تسنن ) آن را رد می‌کنند؛ زیرا برای هیچکدام از اصول و مبانی دینی در اسلام ، مثل خلافت شمشیر کشیده نشده است، بنابراین مسئله‌ی خلافت بزرگترین اسباب این اختلاف است؛ پس اگر هر کدام از دو طایفه، با نظر تحقیق ، نه با نظر خشم و دشمنی، در ادله‌ی یکدیگر نظر می‌افکندند ، حق آشکار می‌شد و صبح حقیقت برای کسانی که چشم حقیقت‌بین داشتند روشن می‌شد... متأسفانه این دو دسته در شناخت ماهیت یکدیگر به اشتباه افتاده‌اند ، تنها چیزی که مورد مطالعه آنان قرار می‌گیرد نوشته‌های بعضی از مستشرقین مغرض و تفرقه انداز ، و یا گفته‌ها و نوشته‌هایی است که بیشتر حمله به طرف مقابل را دربر دارد بی‌آنکه منطق، عقل، واقعیت و تاریخ آن را تصدیق کند ...» ( فصل دوم )


الْحَمْدُ لِلّٰهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ

حبیب سهرابی

بیجار گروس

۲۶ تیر ۱۴۰۱

@habib.sohrabi_bijar

www.habibsohrabi.blog.ir

http://habibsohrabi.blog.ir/post/188

  • حبیب سهرابی / Habib Sohrabi

کتاب نماز عارفانه خلاصه اسرار الصلاة حاج میرزا جواد ملکی تبریزی


نام کتاب: نماز عارفانه ( خلاصه اسرار الصلاة عارف وارسته حاج میرزا جواد ملکی تبریزی)

مترجم : جواد محدثی


نوبت و تاریخ چاپ: هفتم ، ۱۳۹۳

ناشر : موسسه بوستان کتاب

تعداد صفحات:  ۱۱۲ صفحه.

اندازه‌ی صفحات: رقعی

عکس: ندارد

شابک: ISBN: 964-09-1384-7


* تاریخ ورود به کتابخانه‌ی شخصی: یکشنبه ۱۴۰۰/۰۷/۱۸ ، سایت پاتوق کتاب فردا، ۴۹۵۰ ت.

* تاریخ مطالعه: مطالعه‌ی اول از صبح شنبه ۱۴۰۱/۰۴/۱۸ تا عصر چهارشنبه ۱۴۰۱/۰۴/۲۲


* معرفی و بررسی:


بِسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِیمِ

این کتاب در مورد حرکات و ذکرها و حالات نماز است و برای هرکدام ، راهنمایی‌هایی دارد که مفید و راه‌گشاست البته به شرط اینکه کتاب را با دقت بخوانی و آنچه نوشته شده را در نظر داشته باشی و عمل کنی.

این نوع کتابها برای یکبار خواندن نیست بلکه بنا به حالات روحی و درونی باید هر چند وقت یکبار آن را خواند و به آن عمل کرد و نکات آن را در نظر داشت و البته دل را باید صاف و خالص برای خدا کرد نه اینکه هدف ادا در آوردن باشد.

سلام و رحمت خدا بر نویسنده‌ی کتاب ، حاج میرزا جواد ملکی تبریزی؛ حمد و سوره و صلواتی قرائت کنیم و ثوابش را هدیه کنیم به ایشان؛ همچنین از مترجم محترم تشکر می‌کنم.


ص ۱۰۵و۱۰۶: وقتی در دل او ، « خدا » از هر چیز بزرگتر باشد و برتر از آن که به وصف آید ، باید از مناجات با چنین خدایی لذت ببرد و مشتاق یاد و انس با او و خلوت با پروردگار باشد. اگر در دل خود لذت و اشتیاقی نیافت ، نشانه‌ی اشکالی در حقیقت تکبیر و تسبیح اوست و « مشکل قلبی » دارد. ... تناسب حال ظاهری با حال درونی مهم است و باید متناسب باشد وگرنه خنده‌دار خواهد شد... 

*** یکے از مشکلات ما در بحث عبادات و بہ ویژہ نماز، نشاختن خدائے است کہ مےپرستیم، کسے را مےپرستیم کہ نمیشناسیم! ؛ با توجہ بہ تجربۂ شخصے ، براے داشتن نماز با توجہ و حضور قلب، اول باید خدا را شناخت، اول باید بدانیم چہ کسے را مےپرستیم تا با توجہ کسے را کہ شناختہ ایم پرستش کنیم۔ براے شناخت خدا، شنیدن سخنرانےھاے زیر توصیہ مےشود:


سخنرانےھاے استاد مخملباف 


سخنرانےھاے آیت اللہ شجاعے


سخنرانے استاد قرائتے


سخنرانےھاے استاد دولتے



الْحَمْدُ لِلّٰهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ

حبیب سهرابی

بیجار گروس

۲۲ تیر ۱۴۰۱

@habib.sohrabi_bijar

www.habibsohrabi.blog.ir

http://habibsohrabi.blog.ir/post/187


*** مطالب مرتبط : آشنایی با نماز به صورت فایل صوتی

  • حبیب سهرابی / Habib Sohrabi

کتاب منظور البیان فضائل چهارده معصوم انتشارات میراث ماندگار


نام کتاب: منظور البیان فضائل چهارده معصوم علیه السلام

نویسنده: علی اکبر منظوری امامزاده


نوبت و تاریخ چاپ: اول، ۱۳۹۱

ناشر : میراث ماندگار

تعداد صفحات: ۲۳۲  صفحه.

اندازه‌ی صفحات: رقعی

عکس: ندارد

شابک: ISBN: 978-964-2959-75-4


* تاریخ ورود به کتابخانه‌ی شخصی: چهارشنبه ۱۴۰۱/۰۴/۰۸ سایت بوستان کتاب ۴۳۲۰ تومان

* تاریخ مطالعه: مطالعه‌ی اول از  بعدازظهر چهارشنبه ۱۴۰۱/۰۴/۰۸ تا عصر سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۴/۲۱


* معرفی و بررسی:


بِسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِیمِ

این کتاب در چهارده بخش به معرفی مختصر چهارده معصوم علیهم السلام می‌پردازد. هر بخش شامل معرفی معصوم، زیارت مختصر، اشعار و مداحی و احادیثی از آن معصوم می‌باشد.


الْحَمْدُ لِلّٰهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ

حبیب سهرابی

بیجار گروس

۲۱ تیر ۱۴۰۱

@habib.sohrabi_bijar

www.habibsohrabi.blog.ir

http://habibsohrabi.blog.ir/post/186

  • حبیب سهرابی / Habib Sohrabi

کتاب رازهای نماز و ریشه یابی احکام آن


نام کتاب: رازهای نماز و ریشه یابی احکام آن

نویسنده: حسینعلی حمیدی تهرانی (علی کریمی)


نوبت و تاریخ چاپ: اول ، زمستان ۱۳۹۶

ناشر : انتشارات وحدت بخش

تعداد صفحات:  ۱۴۴ صفحه.

اندازه‌ی صفحات: رقعی

عکس: ندارد 

شابک: ISBN: 978-600-7848-46-3


* تاریخ ورود به کتابخانه‌ی شخصی: چهارشنبه ۱۴۰۱/۰۴/۰۸ ، سایت بوستان کتاب، ۹ ه.ت‌.

* تاریخ مطالعه: مطالعه‌ی اول از حوالی غروب دوشنبه ۱۴۰۱/۰۴/۱۳ تا صبح جمعه ۱۴۰۱/۰۴/۱۷


* معرفی و بررسی:


نام خداوند بخشنده


 این کتاب به صورت مختصر و مفید به این سؤالات پاسخ می‌دهد: نماز چیست؟ چرا باید نماز بخوانیم ؟ فواید و خواص نماز ؟ مستحبات و واجبات نماز ؟ راز و علت اوقات و حرکات نماز ؟ و ... .

کتاب مفید و خوبیست و مطالب آن روان و قابل فهم است و ارزش چندین بار خواندن را دارد.


+ نماز خواندن یا همان پرستش و عبادت و رابطه با خدا وظیفه‌ی هر مسلمان است و باید روزی پنج بار به روش خاصی این عمل را انجام دهد. نماز هر مسلمان باید ۷ ویژگی داشته باشد:

 ۱. اخلاص و قصد قربت: فقط و فقط برای خدا و نه هیچ چیز یا هیچ کس دیگر و یا ریا : اینکه نماز واجب را بخوانم که پولدار بشوم یا در امتحانات قبول بشوم یا دیگران ببینند یعنی نماز را برای آنها می‌خوانی نه به عنوان وظیفه و برای پرستش خدا... .

۲. حضور قلب : فارغ و خالی کردن دل از غیر خدا و حضور کامل جسم و دل و فکر و خیال و حواس در حضور او.

۳. فهمیدن آنچه می‌گوید: معانی لفظ و حرفی را که می‌زند بداند و به آن علم داشته باشد. 

۴. تعظیم: بزرگ دانستن خدا 

۵. هیبت: خشوع ( با ترس متفاوت است ) و ترس از خدا به سبب عظمت و بزرگی او. 

۶. امیدواری: به رحمت خدا و بخشیده شدن امیدوار باشد.

۷. حیا: به تقصیراتش و یادآوری گناه آگاه باشد... .


*** یکے از مشکلات ما در بحث عبادات و بہ ویژہ نماز، نشاختن خدائے است کہ مےپرستیم، کسے را مےپرستیم کہ نمیشناسیم! ؛ با توجہ بہ تجربۂ شخصے ، براے داشتن نماز با توجہ و حضور قلب، اول باید خدا را شناخت، اول باید بدانیم چہ کسے را مےپرستیم تا با توجہ کسے را کہ شناختہ ایم پرستش کنیم۔ براے شناخت خدا، شنیدن سخنرانےھاے زیر توصیہ مےشود:


سخنرانےھاے استاد مخملباف 


سخنرانےھاے آیت اللہ شجاعے


سخنرانے استاد قرائتے


سخنرانےھاے استاد دولتے



الْحَمْدُ لِلّٰهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ

حبیب سهرابی

بیجار گروس

۱۷ تیر ۱۴۰۱


www.habibsohrabi.blog.ir

http://habibsohrabi.blog.ir/post/185


*** مطالب مرتبط : آشنایی با نماز به صورت فایل صوتی

  • حبیب سهرابی / Habib Sohrabi

کتاب گناهان کبیره جلد دوم نوشته آیت الله دستغیب


نام کتاب: گناهان کبیره جلد دوم

نویسنده: شهید مجاهد آیت الله سید عبدالحسین دستغیب


نوبت و تاریخ چاپ: ششم، شاید سال ۱۳۵۸

ناشر : انتشارات صبا

تعداد صفحات:  ۳۸۳ صفحه.

اندازه‌ی صفحات: رقعی

عکس: ندارد

شابک: ندارد


* تاریخ ورود به کتابخانه‌ی شخصی: احتمالاً دهه‌ی ۸۰ خورشیدی.

* تاریخ مطالعه: مطالعه‌ی اول از شب شنبه ۱۴۰/۰۳/۲۱ تا حوالی عصر شنبه ۱۴۰۱/۰۴/۱۱


* معرفی و بررسی:

  • حبیب سهرابی / Habib Sohrabi