🔏ڪٺابخانه‌ی خصوصےحبٻب سهرابـے

استفاده از مطالب وبلاگ فقط با ذکر صلوات حلال است

🔏ڪٺابخانه‌ی خصوصےحبٻب سهرابـے

استفاده از مطالب وبلاگ فقط با ذکر صلوات حلال است

🔏ڪٺابخانه‌ی خصوصےحبٻب سهرابـے

« بِسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِیمِ »
‹« اَللَّهُمَّ صَلِّ‌عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ‌مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ‌فَرَجَهُمْ »›

🚨 هرگونه استفاده از مطالب این وبلاگ به شرط ذکر صلوات حلال است.

* برای دیدن تصاویر با کیفیت بهتر ، بر روی آن‌ها کلیک/لمس کنید و در ادامه دریافت نمایید.

* اندازه‌ی کتاب ( عدد بزرگ : طول کتاب ؛ عدد کوچک: عرض کتاب ):
رقعی ۱۴/۸ × ۲۱
وزیری ۱۶/۵ × ۲۳/۵
پالتویی کوچک ۱۰ × ۱۹
پالتویی بزرگ ۱۱/۵ × ۲۲
جیبی ۱۱ × ۱۵
نیم جیبی ۸ × ۱۱/۵
جیبی رقعی ۱۴ × ۱۰/۵
رحلی ۲۱ × ۲۸
رحلی سلطانی ۲۴ × ۳۳
خشتی بزرگ ۲۲ × ۲۲
خشتی کوچک ۱۹ × ۱۹

*** اصل ۲۳ قانون اساسی:
تفتیش عقاید ممنوع است و هیچ‌کس را نمی‌توان به صرف داشتن عقیده‌ای مورد تعرض و موُاخذه قرار دارد.
_______«»_______

--------------------------
اَللَّهُمَّ صَلِّ‌عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ‌مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ‌فَرَجَهُمْ

حرف‌های مهم
طبقه بندی موضوعی
نوشته‌های قبلی
آخرین نظرات
  • ۱۴ فروردين ۰۳، ۰۰:۳۰ - hassan
    good
پیوندهای مفید و لازم

۴ مطلب در مهر ۱۴۰۱ ثبت شده است

مصحف شریف قرآن با خط نسخ از هادی اشرفی تبریزی


نام کتاب: قرآن ( سخنان خداوند یکتا که بر پیامبر اسلام ‹صَل‌َّاللّٰه‌ُعَلَیْه‌ِوَآلِه› نازل شده است )

خطاط: هادی اشرفی تبریزی

نوع خط : نسخ

مترجم : حسین انصاریان


نوبت و تاریخ چاپ: چهارم ، ۱۳۹۸

ناشر : آیین دانش

تعداد صفحات:  ۶۱۶ صفحه.

تعداد سطور در هر صفحه: چهارده

اندازه‌ی صفحات: وزیری

شابک: ISBN: 978-964-8999-65-5


* تاریخ ورود به کتابخانه‌ی شخصی: 

* تاریخ مطالعه: مطالعه‌ی اول از 


* معرفی و بررسی:


بِسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِیمِ

مصحف شریف قرآن با خط نسخ به قلم هادی اشرفی تبریزی و ترجمه‌ی زیر نویس و تفسیری حسین انصاریان و دو رنگ که از نظر صفحه‌بندی شبیه به قرآن‌های معروف به عثمان طه می‌باشد. 

برادران اشرفی و همچنین پدرشان خطاط هستند و هر کدام خطی مخصوص به خود دارند.

موقع خرید قرآن دقت کنید که به نیت هدیه پول بدهید نه خریدن قرآن چون خرید و فروش قرآن حرام است .


الْحَمْدُ لِلّٰهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ

35°52′39″N 47°35′58″E 1873.9m

@habibsohrabi_bijar

www.habibsohrabi.blog.ir

http://habibsohrabi.blog.ir/post/199

  • حبیب سهرابی / Habib Sohrabi

کتاب نسیم حیات جلد چهارم انتشارات آوای قرآن


نام کتاب: نسیم حیات جلد ۴ ( تفسیر قرآن ، سوره‌های یوسف - رعد - ابراهیم - حجر - نحل - اسراء - کهف )

نویسنده: ابوالفضل بهرام‌پور


نوبت و تاریخ چاپ: اول ، ۱۳۸۹

ناشر : آوای قرآن

تعداد صفحات: ۸۲۷ صفحه.

اندازه‌ی صفحات: وزیری ، جلد سخت.

عکس: ندارد

شابک: ISBN: 978-964-2599-33-2


* تاریخ ورود به کتابخانه‌ی شخصی: متعلق به کتابخانه مسجد جامع شهر بیجار گروس.

* تاریخ مطالعه: شروع از عصر روز شنبه ۱۴۰۱/۰۶/۱۹ تا صبح روز شنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۱


* معرفی و بررسی:


بِسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِیمِ


این کتاب تفسیر قرآن کریم توسط آقای ابوالفضل بهرام‌پور است که با نام نسیم حیات و در چند جلد چاپ شده است که این کتاب جلد چهارم و شامل سوره‌های یوسف - رعد - ابراهیم - حجر - نحل - اسراء - کهف می‌باشد.

موقع خواندن قرآن با خط هادی اشرفی و با تلاوت به روش تحقیق ابراهیم احمد، قاری پاکستانی ، تصمیم گرفتم که به طور همزمان تفسیر قرآن کریم را هم بخوانم. ان‌شاءالله.

تفسیر نسیم حیات شامل آیات قرآن، سپس ترجمه، مفهوم کلی آیات، سپس ترجمه‌ی برخی لغات هرآیه و توضیحاتی درباره‌ی معنا و مفهوم آیات می باشد.


+ ص ۳۱۳ ؛ پایین صفحه: در قسمت حدیث ، اشتباه وجود دارد.

+ چندسال پیش، در دور میدان طالقانی، پیرمردی را دیدم که در حال گفتگو با بغل دستی‌اش بود و می‌گفت: " در تلویزیون ( منظورش شبکه‌های ماهواره‌ای بود) می‌گفتند که کمک به دیگران را برای انسانیت انجام بده و نه برای خدا و یا چیز دیگری، عجب حرفی ... " ؛ خیلی دوست داشتم که جوابش را بدهم و حالیش کنم که دارند سرش را کلاه می‌گذارند و می‌خواهند آخر عمری، عاقبت به شرّش بکنند اما جواب منطقی و درست را نمی‌دانستم؛ امروز که در حال خواندن این تفسیر قرآن بودم در حال خواندن مطلب زیر یاد آن پیرمرد و حرفش افتادم: « . . . عمل صالح عبارت از کارهای خوب و شایسته است ولی به تنهایی کارساز نیست و نزد خدا ارزشی ندارد؛ بلکه عمل وقتی ارزش و بقا پیدا می‌کند که از ایمان و اخلاص به خدا نشأت بگیرد . . . »(ص۴۹۸؛ سوره نحل آیه ۹۸-۱۰۰) ؛ جان مطلب اینکه: کارهای خوب ما وقتی ارزش دارند و ابدی هستند که فقط برای اطاعت خدا باشد و نه برای شهرت طلبی، ریا، خودنمایی، آرامش روانی، انسانیت و یا هر چیز دیگری؛ وقتی خدا و قیامتی در کار نباشد کار نیک هم بی‌معنی است! مثلاً چرا کار کنم و نان حلال در بیاورم وقتی می‌توانم با دزدی و کلاهبرداری و تقلب و ربا به پول برسم؟! ؛ پس "عمل خوب" با "ایمان به خدا" ارزش دارد وگرنه خود را سر کار گذاشتن!.

پس موقع کار نیک فراموش نکن و در دلت نیت کن : ‹‹‹ فقط برای اطاعت خدا ›››



در اینجا از کسانی که تفاسیر قرآن را برای مسجد جامع بیجار تهیه نموده‌اند تا در دسترس عموم باشد و همه بتوانند به طور رایگان از آن استفاده کنند، به سهم خودم تشکر می‌کنم و خدا خیرتان بدهد .

و اما حرف آخر: دقت کرده‌ای که قرآن را می‌بوسیم اما نمی‌خوانیم. بوسیدن قرآن به دلیل مقدس بودنش است اما آیا قرآن فقط برای بوسیدن نازل شده است ؟ قرآن را اول بخوان و بعد ببوس ، قرآن را که بخوانیم و بفهمیم آن‌وقت بوسیدنش لذت‌بخش و آرام‌بخش و پرمعنی‌ست. 



الْحَمْدُ لِلّٰهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ

۲۳ مهر ۱۴۰۱

حبیب سهرابی

بیجار گروس

35°52′39″N 47°35′58″E 1873.9m

@habibsohrabi_bijar

www.habibsohrabi.blog.ir

http://habibsohrabi.blog.ir/post/198

  • حبیب سهرابی / Habib Sohrabi

کتاب اثبات وجود خدا چاپ ۱۳۵۵ چاپ چهارم


نام کتاب: اثبات وجود خدا
نویسنده: جان کلوور مونسما ( بقلم چهل تن از دانشمندان بزرگ معاصر )
مترجم : احمد آرام ، سید مهدی امین ، دکتر علی‌اکبر مجتهدی

This is an authorized translation of
THE EVIDENCE OF GOD IN AN EXPANDING UNIVERSE
edited by John Clover Monsma .
1958 by John Clover Monsma.
Published by G.P. Putnam's Sons, New York.

نوبت و تاریخ چاپ: چاپ چهارم، فروردین ۱۳۵۵
ناشر : انتشارات حقیقت با همکاری مؤسسه انتشارات فرانکلین
تعداد صفحات: ۲۹۶  صفحه.
اندازه‌ی صفحات: رقعی
عکس: ندارد
شابک: ندارد

* تاریخ ورود به کتابخانه‌ی شخصی: متعلق به مسجد جوادالائمه علیه السلام - شهر بیجار گروس.
* تاریخ مطالعه: مطالعه‌ی اول از عصر روز سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۶/۱۵ تا ظهر روز دوشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۱

* معرفی و بررسی:

بِسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِیمِ

این کتاب شامل جواب چهل نفر از افراد متخصص در زمینه‌های مختلف علمی و دلایل آنها به این سؤال است که « آیا خدا وجود دارد؟»

+ « . . . اگر کسی نخواهد متوجه‌ی خدا شود، با هیچ دلیل و برهانی نمی‌توان او را به قبول وجود خدا قانع کرد. خدا برای کسی‌که در طلب اوست ، ظاهر خواهد شد .» ( ص۲۶۳).

روزگاری که مشغول نوشتن این مطالب هستم، در ایران ، وسیله و یا دستگاه و یا وسایلی وجود دارد که به آن ماهواره می‌گویند. اینکه چرا ماهواره و برای چه ماهواره؟ شاید جای دیگری در مورد آن نوشتم اما چیز عجیب در مورد این وسیله، تغییر ۱۸۰ درجه‌ای آدمهایی‌ است که پای آن می‌نشینند و خود را مخاطب آن قرار می‌دهند . ماهواره کارهای عجیبی در ایران انجام داده و می‌دهد : از ولگردی شبانه‌‌ی زنان و دختران بگیر تا رابطه‌ی آزاد و بی‌قاعده‌ی زنان و مردان و دختران و پسران و زنان و پسران و مردان و دختران ، خود بینی، قطع روابط خانوادگی و فامیلی ، سگ دوستی اگر نگویم سگ پرستی و خیلی کارهای دیگر؛ اما اولین و مهمترین کاری که انجام می‌دهد تغییر عقیده و طرز فکر مخاطبان و بینندگان و شنوندگانش است بر اساس معیارهای صاحبان ماهواره یا بهتر بگویم بر اساس معیارهای خداوندهای زمینی. نمی‌خواهم زیاد توضیح بدهم ولی " باور نداشتن خدا " از جمله‌ی مهمترین تاثیرات ماهواره است (دقت کنید که این مطلب مربوط به جامعه و روزگار فعلی ایران است، شاید روزی بیاید که برعکس امروز باشد و تأثیر شبکه‌های ماهواره‌ای، خداباوری باشد) . در پرسه‌زنی‌ هایم در شبکه‌های اجتماعی و بخصوص در اینستاگرام به نوجوانان و جوانانی رسیدم که بی‌اعتقاد به وجود خدا بودند و حرفهایی می‌زدند که به نظر می‌رسید که حرف آنها نیست و آن را از جایی یاد گرفته‌اند و برایم عجیب بود که این طرز فکر و این حرفها در یک جامعه‌ی دینی و مذهبی از کجا آمده و اصلأ چطوری به گوش این نوجوانان رسیده؟!!! شاید بگویید ماهواره ،ولی ماهواره در ردیف دوم اتهام قرار دارد، متهم ردیف اول پدر و مادر هستند! . بگذریم. آیا خدا وجود دارد؟ این سؤال در ذهن من هم بوده و دوست داشته‌ام جواب آن را بدانم؛ شاید به ذهنتان برسد که: خوب این نوجوان‌ها هم همین سؤال‌ها به ذهن‌شان رسیده پس چه ربطی به ماهواره دارد؟ ؛ بین سؤال پرسیدن برای فهمیدن و دانستن ، و توهین به خدا و خداباوران تفاوت هست؟ ؛ آیا بین پرسیدن برای دانستن و توهین و مسخره کردن، تفاوت نیست؟ تفاوت هست بین : مسلمان‌زاده‌ای که می‌پرسد، می‌خواند، فکر می‌کند تا بفهمد با مسلمان‌زاده‌‌ای که بی‌هیچ تحقیق و مطالعه و تفکری، حرفهایی را که شنیده، قبول می‌کند حتی اگر مخالف دینش و ضد خودش و عقایدش باشد و از این گذشته از سر هیجان به هم‌دین‌هایش توهین کند. البته در ظاهر از سر هیجان و بی‌منطق اما در اصل از روی قاعده و اهداف شبکه‌های ماهواره‌ای ؛ دقت کنید که این توهین ، توهین به پدر و مادر و آبا و اجداد خودش نیز حساب می‌شود چون آنها هم مسلمان بوده‌اند!!! به نظرتون عجیب نیست ؟ نه؟ یعنی واقعاً نیستش؟ این عجیب نیست که یک نفری به پدر و مادر و آبا و اجداد خودش توهین و بی‌احترامی کند و شاد و شنگول و خوشحال هم باشد؟



اما در مورد این کتاب : جمع‌آوری کننده‌ی کتاب، یعنی " جان کلوور مونسما " که یه کشیش بوده- نمی‌دونم الان زنده هستش یا نه- در اون روزگاری که تازه شوروی و آمریکا به فضا ماهواره فرستاده بودند به ۴۰ نفر متخصص و دانشمند در زمینه‌های مختلف، نامه مینوسه و از اونها می‌پرسه : « آیا شما به وجود خدا اعتقاد دارید؟ و در این صورت مطالعات و تجسسات علمی‌تان ، چگونه شما را به سوی پروردگار رهنمون شده است؟ » ، اون چهل نفر متخصص که هم اسم و هم تخصص‌شون در کتاب اومده به این سؤال جواب داده‌اند که جوابهاشون به صورت این کتاب چاپ شده است.
از نکات جالب اینکه جمع‌آوری کننده و نویسندگان این کتاب ، همگی غربی و غیر مسلمان هستند و جالب‌تر اینکه چاپ این کتاب مربوط به قبل از جمهوری اسلامی می‌باشد. ضمناً این کتاب چاپ سال ۱۳۵۵ می باشد یعنی سنش از من بیشتره، حدود ۴۵ سالشه! البته چاپ جدید هم داره. هم‌چنین سه نفر ، کتاب را به فارسی ترجمه کرده‌اند که از طرف خودم از هر سه نفر تشکر می‌کنم و خدا خیرشان بدهد.

مطالبی از کتاب:
+ « ... به خدا ایمان دارم چون معتقدم که اولین الکترون و پروتون و اولین اتم یا اولین اسید آمینه و پروتوپلاسم و یا اولین مغز بشری ممکن نیست تصادفاً به وجود آمده باشند. »

+ « . . . آیا ساختمان رادار که از چندین ماشین خودکار ترکیب یافته نتیجه‌ی اراده‌ی یک سازنده است و یا تصادف محض ؟ آیا تصادف است یا اراده که یک رادار کوچک یعنی خفاش را به وجود آورده که برای جهت‌یابی نه احتیاج به دقت دارد و نه تعمیر ، و می‌تواند تا ابد رادارهائی شبیه و نظیر خود تولید کند؟ . . . » ( ص ۲۴۷ )

+ «... باید دانست اجتماعی که میان آنان ده نفر آدم پیدا شوند که به یک نفر ناتوان، یاری و دلسوزی کنند بهتر از اجتماعی است که هزار نفر در میانشان دیگران را تکلیف به مساعدت و دستگیری کنند . . . » (ص۲۹۵).


الْحَمْدُ لِلّٰهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ
حبیب سهرابی
بیجار گروس
۱۸ مهر ۱۴۰۱
35°52′39″N 47°35′58″E 1873.9m
@habibsohrabi_bijar
www.habibsohrabi.blog.ir
http://habibsohrabi.blog.ir/post/197

  • حبیب سهرابی / Habib Sohrabi


نام کتاب: خلاصه‌ای از احکام عبادات

نویسنده: مطابق با فتاوای آقای سید علی حسینی سیستانی


نوبت و تاریخ چاپ: فایل PDF

ناشر : دفتر آقای سیستانی - نجف اشرف

تعداد صفحات:  ۱۰۵ صفحه.

اندازه‌ی صفحات: 

عکس: ندارد

شابک: ندارد


* تاریخ ورود به کتابخانه‌ی شخصی: مهرماه ۱۴۰۱

* تاریخ مطالعه: مطالعه‌ی اول از شب روز دوشنبه ۴ مهر ۱۴۰۱ تا 

شب روز چهارشنبه ۱۳مهر ۱۴۰۱

* معرفی و بررسی:

بِسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِیمِ

این کتاب که به صورت فایل پی.دی.اف توسط دفتر آقای سیستانی تهیه شده و به صورت خلاصه، احکام عبادات -  تقلید، طهارت، نماز، روزه، زکات، خمس، امر به معروف و نهی از منکر- را طبق فتواهای آقای سیستانی در اختیار خواننده قرار می‌دهد. 

دانلود کتاب به صورت PDF : منبع: سایت آیت‌الله سیدعلی حسینی سیستانی


استفتائات از دفتر آقای سیستانی


الْحَمْدُ لِلّٰهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ

بیجار گروس

حبیب سهرابی

۱۳ مهر ۱۴۰۱

35°52′39″N 47°35′58″E 1873.9m

@habib.sohrabi_bijar

www.habibsohrabi.blog.ir

http://habibsohrabi.blog.ir/post/196

  • حبیب سهرابی / Habib Sohrabi