🔏ڪٺابخانه‌ی خصوصےحبٻب سهرابـے

استفاده از مطالب وبلاگ فقط با ذکر صلوات حلال است

🔏ڪٺابخانه‌ی خصوصےحبٻب سهرابـے

استفاده از مطالب وبلاگ فقط با ذکر صلوات حلال است

🔏ڪٺابخانه‌ی خصوصےحبٻب سهرابـے

« بِسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِیمِ »
‹« اَللَّهُمَّ صَلِّ‌عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ‌مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ‌فَرَجَهُمْ »›

🚨 هرگونه استفاده از مطالب این وبلاگ به شرط ذکر صلوات حلال است.

* برای دیدن تصاویر با کیفیت بهتر ، بر روی آن‌ها کلیک/لمس کنید و در ادامه دریافت نمایید.

* اندازه‌ی کتاب ( عدد بزرگ : طول کتاب ؛ عدد کوچک: عرض کتاب ):
رقعی ۱۴/۸ × ۲۱
وزیری ۱۶/۵ × ۲۳/۵
پالتویی کوچک ۱۰ × ۱۹
پالتویی بزرگ ۱۱/۵ × ۲۲
جیبی ۱۱ × ۱۵
نیم جیبی ۸ × ۱۱/۵
جیبی رقعی ۱۴ × ۱۰/۵
رحلی ۲۱ × ۲۸
رحلی سلطانی ۲۴ × ۳۳
خشتی بزرگ ۲۲ × ۲۲
خشتی کوچک ۱۹ × ۱۹

*** اصل ۲۳ قانون اساسی:
تفتیش عقاید ممنوع است و هیچ‌کس را نمی‌توان به صرف داشتن عقیده‌ای مورد تعرض و موُاخذه قرار دارد.
_______«»_______

--------------------------
اَللَّهُمَّ صَلِّ‌عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ‌مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ‌فَرَجَهُمْ

حرف‌های مهم
طبقه بندی موضوعی
نوشته‌های قبلی
آخرین نظرات
  • ۱۴ فروردين ۰۳، ۰۰:۳۰ - hassan
    good
پیوندهای مفید و لازم

کتاب استفن هاوکینگ ، نوشته جی.پی. مک اوی

شنبه, ۲۵ خرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۰۶ ب.ظ

نام کتاب: استفِن هاوکینگ ( قدم اول )

نویسنده: جی.پی مک اوی

مترجم : پونه شریفی


Stephen Hawking

For Beginners

J.P McEvoy and Oscar Zarate

Published in 1995 by Icon Books Ltd.


ناشر : انتشارات شیرازه

تاریخ و نوبت چاپ: چاپ اول ۱۳۷۹ 

عکس : دارد

تعداد صفحات: ۱۷۵ صفحه

شابک: ۹۶۴۶۵۷۸۶۳۲ | ISBN : 964-6578-63-2


محل نگهداری کتاب: کتابخانه‌ی هلال احمر شهر بیجار


تاریخ مطالعه: مطالعه‌ی اول در اردیبهشت و خرداد ۱۳۹۸

کتاب استفن هاوکینگ نوشته مک اوی

* معرفی و بررسی:

بسم الله الرحمن الرحیم


این کتاب به طور خلاصه و جمع‌و‌جور به بررسی نظریات دانشمندان کیهان‌شناسی و فیزیک و فیزیک نجومی می‌پردازد.

خواندن کتاب علاوه بر آشنایی با دانشمندان و نظریات آن‌ها برای پی بردن به قدرت خدا و آشنایی با عظمت خلقت و قدرت خداوند ، مفید است.

 کتاب درخصوص هاوکینگ و نظریات اوست اما برای درک موضوع و فهم مطالب از قوانین نیوتن شروع می‌کند و با آخرین نظریات هاوکینگ پایان می‌یابد.

ترجمه تقریبا روان است.

طبق مطالب کتاب، استفن هاوکینگ یک کیهان شناس نسبیتی است که در جوانی به بیماری ″ تصلب و ضعف عضلانی ″ یا ALS که مربوط به اعصاب حرکتی است مبتلا شد.


اسم او را برای اولین بار درخصوص نظریه‌اش به نام « بینگ بنگ » شنیدم و همچنین شنیدم که طبق گفته‌ی او ، خدایی وجود ندارد؛ این کتاب را به دلیل آشنایی با او و نظریاتش خواندم اگرچه مطالب کتاب مربوط به سال ۱۳۷۹ است.

هاوکینگ از طرفداران نظریه‌ی « انفجار بزرگ » بود. انفجار بزرگ یعنی اینکه این هستی در ابتدا به اندازه‌ی یک تخم‌مرغ بوده است و سپس در اثر انفجار بزرگ ، هستی و عالم بوجود آمده است و در ادامه ، دنیا در حال انبساط و بزرگ شدن است.

البته در مطالب کتاب ، هاوکینگ به طور واضح و مستقیم نگفته است که « خدایی وجود ندارد » اما در صفحه‌ی ۱۵۴ از زبان او نوشته شده که: «... فضا و زمان محدودند اما هیچ مرزی ندارند و این ، به این معنا بود که جهان هیچ آغاز و هیچ لحظه‌ی خلقتی ندارد...».

به طور کلی، نظریات هاوکینگ و یا هر فرد دیگری درخصوص وجود نداشتن خدا ، به معنای حرف بدون غلط نیست بلکه نظرات این افراد از سر دانسته‌هایشان است و خوب ، صد البته که این دانسته‌ها ، هم ناقص هستند و هم ممکن است دارای خطا و از سر نفهمیدن تمام علائم و نشانه‌ها باشد.

حقیقت این است که قبول کردن این حرف که ″ دنیا و عالَمی با این همه نظم و ترتیب و قاعده و قانون و با این همه مخلوقات عجیب و غریب ، فاقد خالق و یک دانای کل می‌باشد ″ توسط یک انسان دارای عقل سالم سخت است.

باور این مو‌ضوع سخت که یک انسانی ،سالها کوشش کند تا یک ربات ″ بسازد ″ که یک کار ساده مثل راه رفتن انجام بدهد اما خودش با ویژگی ‌های بسیاری مثل دیدن و شنیدن و راه رفتن و دویدن و مهمتر از همه، داشتن عقل و تفکر ، دارای خالق و سازنده نباشد!.

باورش سخت است که یک انسانی، سالها کوشش کند تا با نظم و قاعده ، یک ساختمان ″ بسازد ″ که با یک زمین لرزه و یا حتی کندن چندتا از آجرهایش، ممکن است فرو بریزد و تازه عمر مفید ساختمان در نهایت چندصد سال طول بکشد اما جهان و زمین و ماه و  آسمان و کُرات با این همه نظم که هیچ زمین‌لرزه و آتشفشان و هیچ چیز دیگر قادر به نابودی آن‌ها نیستند و قرن‌ها و قرن‌ها و قرن‌ها و قرن‌ها و .................. ∞ قرن‌هاست که وجود دارند و بعد از ما هم هستند ، دارای خالق و سازنده و مهندس برتر نباشد!


باورش سخت است که انسان‌ها، سال‌ها زحمت بکشند تا بتوانند یک هواپیما یا یک وسیله‌ی پرواز کننده بسازند که البته پروازش با هر اشتباه کوچکی به خطر می‌افتد اما از مگس سبک وزن تا انواع پرندگان با شکل‌های مختلف و زیبا که در حال پروازند ، سازنده نداشته باشد!


حتی اگر معتقد به انفجار بزرگ و اتم اولیه باشیم، باز هم جای سؤال دارد که این اتم اولیه از کجا آمده است؟ نمی‌شود که یک اتمی و یا هرچیز دیگری بوده باشد اما صاحب نداشته باشد ! 

اگر شما یک چوب کبریت را در کنار قوطی کبریت بگذارید ، آیا جرقه‌ای به وقوع می‌پیوندد؟ نه ! . تا شما چوب کبریت را بر روی قوطی کبریت نکشید جرقه‌ای اتفاق نمی‌افتد ، تا ما انسان‌های کوچلو و کوتوله در عالم خلقت ، قدرتی وارد نکنیم هیچ جرقه‌ای اتفاق نمی‌افتد!  پس چطور این جهان و این هستی ابدی با این عظمت، بدون هیچ اراده‌‌ و قدرتی از طرف خالقی قدرتمند و فقط در اثر یک بینگ‌بنگ به وجود آمده است ؟!!!

شاید کسی بگوید که این جرقه و این انفجار در اثر خصوصیات درونی و یا خصوصیات عنصرها به وجود آمده و نیازی به قدرت و اراده نداشته ! ؛ باز هم این سؤال پیش می‌آید که خصوصیات این عنصرها از کجا آمده‌اند، این خصوصات چطور شکل گرفته‌اند که منجر به انفجار شده است؟ اصلا خود این عنصرها از کجا آمده‌اند؟!!! 


الحمدلله رب العالمین

حبیب سهرابی

بیجار گروس

شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۸

صفحه ای از کتاب هاوکینگ

هرگونہ استفادہ از مطاب این وبلاگ ، فقط با ذکر صلوات حلال است (۰)

شما اولین نفر باشید و حرفی بزنید* *لب بگشای که قند فراوانم آرزوست
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی